پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

معرفی یک سایت طنز؛ چرندیات زاهدان پرس

معرفی یک سایت طنز؛ چرندیات زاهدان پرس

استـــون - ابراهیم حسین بر ۳ آگوست ۲۰۱۱ Estoun

سایت زاهدان پرس که گویا فقط بمنظور توهین به مذاهب و نشر کذب و دروغ و شایعه پراکنی و جوسازی علیه اشخاص و مسئولین متعادل سیستان و بلوچستان راه اندازی شده، از آنجا که هیچ انسان سالم العقلی برای این مزخرف گویی ها تره هم خورد نمی کند، و زاهدان پرس هم که تشنه شهرت و جویای نام است از شگرد دروغ پراکنی و خبرسازی و به قول معروف ایجاد شوک در فضای مجازی استفاده می کند تا نگاه هارا به سمت خود جلب کند.

البته این توهین و برچسب زنی ها و اظهارات ضد و نقیض که ضعیف ترین دلیلی هم بر تایید اراجیف خود ندارد، آپدیت روزانه ی این سایت مسموم است. زاهدان پرس هرگونه عملکرد مولوی های اهلسنت را تنها برای خوشایند افراطیون و آنها را گرفتار در حلقه فشار بیرونی می داند که سر آن به آمریکا و اسرائیل و وهابیت متصل می شود!!.

اگر سری به سایت کذایی زاهدان پرس زده باشید که البته هیچکدام از مطالبش ارزش خواندن هم ندارند، متوجه خواهید شد که این سایت تا چه اندازه برای به جان هم انداختن شیعه و سنی و تحریک احساسات قومی و مذهبی تلاش دارد، حتی مسئولان، مدیران و نمایندگان اصولگرای استان هم از زبان این دروغگو در امان نمانده اند، زاهدان پرس بارها و بارها علیرضا کیخا و عباسعلی نورا نمایندگان زابل را مورد حمله قرار داده و عملکرد مثبت آنان را چرا که در جهت منافع ضد وحدت این دروغگو نبوده، مورد تحریف و تخریب قرار داده است.

زاهدان پرس که در خیال پردازی و داستان سرایی و نتیجه گیری های احمقانه مهارت خود را نشان داده، همچنین شاهکار بزرگی انجام داده و از ورود جریان انحرافی به خانه مطبوعات پرده برداشته و دستشان را رو کرده است، اما من تعجبم در این است که با اینهمه افشاگری این دانشمند عالم به همه مسایل و ملای همه چیزدان، چرا هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ مسئول رسمی واکنشی به سخنان او نشان نمی دهد تا لااقل زاهدان پرس از جانب خودش به خود تبریک بگوید.

زاهدان پرس درباره انتخاب وزیر ورزش از سوی رئیس جمهور می گوید؛

"طی هفته های اخیر برخی از طرفداران فداحسین در استان به صورت جدی این مسئله را در محافل مختلف عنوان می کردند و حتی مدعی بودند که در این زمینه باید نمایندگان استان فعالتر باشند! "

اما زاهدان پرس که تخصص در مردم شناسی دارد و از خرد و کلان مردم سیستان و بلوچستان آگاه است!!، با تفکر عمیق خود به این نتیجه دست یافته است که:

"درباره فداحسین مالکی نیز باید گفت: وی به عنوان چهره آشنای انتخابات زاهدان هیچگاه به قدری نزد مردم زاهدان محبوب نشد که به وی اعتماد کنند تا به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند."

برچسب زدن و اظهارنظرهای عجولانه و بروز احساسات افراطی و متعصبانه تقریبا در متن و عناوین تمام مطالب زاهدان پرس وجود دارد، گرداننده ناقص العقل زاهدان پرس معتقد است هر نماینده ای که عملکرد و رفتارش به مضاق وی خوش نیامد از دایره اصولگرایی خارج است و باید دور ریخته شود. گویا اصولگرایی در افکار مذموم و موهوم زاهدان پرس خلاصه شده است و بس.

جالب است بدانید زاهدان پرس همه اش از پشت پرده ها می گوید، کسی چه می داند شاید ایشان خودشان موجودی پشت پرده ای باشند.. اما بهرحال او از پشت پرده ها خبر دارد، از پشت پرده ماجرای آب هیرمند، از پشت پرده دروغگو و نفوذی بودن عباسعلی نورا، از پشت پرده روابط پنهانی و آشکار مولوی عبدالحمید و دیگر مولوی های اهلسنت با صهیونیست ها، موساد و سیا و ام آی6، از پشت پرده جاسوس بودن کارینا جهانی و همدست بودن رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشجویان و استادان این دانشگاه با وی و همکاری آنها با تجزیه طلبان، از پشت پرده چراغ سبز وهابیون به متولیان مسجد مکی و خیلی پشت پرده های دیگر که فقط این نابغه از آن باخبر است و بس. اما سوال اینجاست که این هموطن دانشمند و نخبه ما چرا این استعداد بی همتایش را در این سایت بی سروته هدر می دهد و چرا در زاهدان پرس جا خشک کرده و به بالاتر ارتقای درجه نمی دهد؟! احتمالا خواهند گفت از قناعتشان است..!!

اما بشنوید از افتخارات این دانشمند و فیلسوف که مدرکش را احتمالا از بقالی سرکوچه شان گرفته دست به ابتکار زده و واژه ی "اصلاح طلب نفوذی" را نسبت به عباسعلی نورا اختراع نموده است؛

"برادر عزیز ، مگه قبل انتخابات مجلس نگفتم نورا اصولگرا نیست !! اون یه اصلاح طلب نفوذبه که سعی می کنه از علاقه مردم زابل به بچه های ارزشی سوءاستفاده کنه و خودشو اصولگرا جا زده که رای بیاره!"

استدلال فیلسوفانه زاهدان پرس برای اثبات نفوذی بودن نورا که در مورد تمام ادعاهایش همینگونه مستدل و محکمه پسند استنتاج می کند جالب و جای بررسی بیشتر از سوی کارشناسان امر است؛

"مگه رفتار آفازادشو ندیدی ؟! چه تیپ خفنی می زنه ؟! کجاش به محرومین شاهت داره؟!"

حال آنکه آقایان نورا و کیخا نماینگان سیستان بارها به این شخص تذکر داده اند ولی گوش زاهدان پرس گویا به این حرف ها بدهکار نیست، و جالب اینکه به علت نشر دروغگویی و تهییج اذهان عمومی و توهین به مدیران استان و مسئولان دانشگاه سیستان و بلوچستان، مدتی این سایت فیلتر بوده است.

زاهدان پرس که تمرکز آن بر مخدوش جلوه دادن فضای مذهبی استان است از هرگونه تلاش متخاصمانه ای برای تبلیغات شوم خود بهره می گیرد تا اشتیاق خود را برای ایجاد فتنه و تفرقه نشان دهد. وی کینه ای خاص نسبت مولوی عبدالحمید روحانی میانه روی بلوچ دارد؛

"برخی از اقشار جامعه وی را عامل ایجاد اختلاف و بروز ناامنی می دانند... عده ای نیز مولوی عبدالحمید را یک چهره تند سیاسی وابسته به جریان افراطی اصلاح طلبان دانسته و معتقدند وی در پوشش یک چهره مذهبی به دنبال تحقق اهداف سیاسی جریانهای دوم خردادی ، می باشد . در میان نظرات مختلف عده ای نیز مولوی عبدالحمید را شخصیتی مذهبی می دانند ، که بلحاظ سیاسی بار علمی چندانی نداشته و تنها با نظر مشاورین خود اعلام موضع می کند."

حتما به ایشان خواهیم گفت که از بار علمی شما و بیانات حکیمانه تان استفاده و فیض ببرند. این نوشته های سرشار از حسادت، تنگ نظری و مخل وحدت، چیزی جز نظر قلبی زاهدان پرس نبوده است، که به گمانم آخر کار دست وی می دهد و این شدت بغض و حسد او را خواهد کشت.

علاوه بر این زاهدان پرس زحمات فراوانی را متقبل شده وبه این نتیجه مهم دست یافته است که؛

"شاید یکی از دلایلی که صاحب نظران ، وی را چهره ای اصلاح طلب و وابسته به جریانهای مخالف نظام می دانند ، مواضع وی در انتخاباتهای چند سال گذشته است . بررسی مواضع عبدالحمید در چند دوره اخیر انتخابات نشان می دهد ُ وی حداقل در 4 دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری به طور قطع و علنی از کاندیداهای وابسته به دوم خرداد حمایت کرده است."

و اوج منطق و نبوغ درخشان زاهدان پرس دراینجا شکوفا شده است؛

"اتخاذ موضع حمایتی عبدالحمید از جریانهای دوم خردادی از یک سو و از سوی دیگر بیان انتقاداتی به دولت نهم و دهم مبنی بر تبعیض میان شیعه و سنی ، تناقضی در مواضع مولوی ایجاد کرده که هیچگاه به آن پاسخی منطقی داده نشده است."

البته نوشته های زاهدان پرس خالی از لطف نیست و برای خنداندن و رفع خستگی مردم استان که شبانه روز برای لقمه ای نان تلاش می کنند مناسب است، که بنظرم باید ایشان به عنوان یک طنزپرداز تشویق و مورد حمایت بیشتر قرار گیرند و البته توصیه میکنم عنوان سایت را نیز به {چرندیات زاهدان پرس} تغییر دهند.

جای تعجب نیست که مغز دانشمندی همچون گرداننده زاهدان پرس این موضوع را نتوانسته بدرستی پردازش کند که چرا مولوی عبدالحمید نسبت به جریان اصلاح طلب موضع حمایتی و نسبت به جریان اصولگرا موضع انتقادی دارد، چراکه این موجود نشخوار کننده احتمالا از اعقاب کم عقل ترین دایناسورهای جهان است که با ترفندهایی همچون راه انداختن زاهدان پرس توانسته خود را حفظ کند. قابل ذکر است؛ احمق ترین دایناسور جهان استگوساروس مغزی به اندازه یک گردو داشته است که با این فسیل زنده موجود در سیستان و بلوچستان شباهت قابل ملاحظه ای دارد.

احتمالا عدم درک همین موضوع که چرا یک اصلاح طلب از دولت اصولگرا انتقاد می کند باعث ادامه کار زاهدان پرس شده و تحلیل های بسیار کارشناسانه و با دید عمیق و درخور توجهی در تفسیر این مسایل پیچیده راجع به مسایل گوناگون از جمله مواضع مولوی عبدالحمید و عملکرد نمایندگان سیستان و رمزگشایی از پشت پرده های گوناگون به شیوه ای بسیار ماهرانه ارائه داده است که می بایست این تحلیل های ارزشمند با حضور این شخصیت فرهیخته طناز در مجامع بین المللی طنز پرداز و البته سیرک های جهان مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد تا این در آستین پرورده مورد شناخت بیشتر قرار گیرد.

در پایان کلام نیز چندی از بیانات گهربار زاهدان پرس را به نظر می رسانم. ایشان که سمت رسمی ساخت بمب های اتمی را برعهده دارند ( از آنجاکه در بادکنک ترکاندن و ایجاد سروصدا تخصص دارند) در پاسخی کوبنده به اسرائیل جنایتکار می فرمایند؛

"اگر مسئولین جمهوری اسلامی ایران دستور دهند، هیچ‌چیز نمی‌تواند ایران را از دست یافتن به سلاح هسته ای بازدارد و آن موقع است که ایران به دهمین قدرت هسته‌ای جهان در باشگاه کشورهای هسته‌ای تبدیل خواهد شد."

شبیه به چنین سخنانی قبلا توسط کسانی دیگر ایراد شده است که با واکنش تند مقامات جمهوری اسلامی مواجه شده است و باید پرسید چرا این شخص تخیلات ذهنی خود را بدون واهمه بیان می کند؟! از سویی سخنان گزنده زاهدان پرس در حالی درج و منتشر می شود که رهبری جمهوری اسلامی، مسئولان دولت و نظام و وبلاگها و وبسایتها را به شدت از برچسب زدن و توهین و دروغگویی و اتهام زنی های بی پایه و غیر مستند منع نموده است. اما کجا گوش شنوا..؟؟

شادکام باشید و لبتان خندان باد، تا طنزی دیگر از زاهدان پرس بدرود

نظرات 1 + ارسال نظر
سما شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ http://www.abdo.blogfa.com

سلام
عیدتون مبارک
خسته نباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد