پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

قطب سوم قدرت ایرانشهر انتخاب یا انتصاب؟؟!!!!

قطب سوم قدرت ایرانشهر انتخاب یا انتصاب؟؟!!!!

اشکان اروند

انتخابات در ایرانشهر قانون و فلسفه خاص خود را دارد قانونی که شایسته سالاری در آن تاکنون جایی نداشته ، قانونی که خود را محصور به منطقه منطقه شدن می داند ، گاهی دامن و گاهی لاشار و گاهی بزمان و گاهی دلگان و گاهی سرباز و جدیداً زمزمه هایی از بمپور، قانونی که منجر به پسرفت بوده و نه پیشرفت و قانونی که جز برطرف کردن مطامع برخی چیزی عاید عوام ننموده است.

آری قانون انتخابات و کاندیداتوری موردی است که تاکنون توسط آن فقط مردم را به بازی و سخره گرفته اند و با توجه به علایق برخی مسوولین شهرستان شاهد جنجالهایی در انتخابات و تعویض حتی فرماندار نیز بودیم و فرمانداری زمانی عنوان کرد ( حال یا جدی و یا مزاح ) برای آبرو داری کاندیدای بازنده ( که قبل از آن نماینده بوده ) حدود 10000 رای به آرای وی اضافه شد که با اختلاف زیاد بازنده اعلام نشود !!!! . در ایرانشهر همیشه بحث عدم صحیح خوانی آرا مطرح بوده که آخرین آن را می توان شمارش آرا در شورای شهر ذکر کرد که در 3 صندوق کلی آرا جابجا شد .

متاسفانه در هر برهه به تنها موردی که توجه نشده بود خواسته های مردم و توقعات آنان بود که نه تنها دیده نشدند بلکه همیشه به عنوان سیاهی لشکر دیده شدند بطور مثال در زمانی دانشگاه کشاورزی با توجه به سابقه دانشسرای کشاورزی و محیطی کشاورزی در بمپور قرار بود احداث شود که نماینده وقت نتوانست حق محقه مردم ایرانشهر را برآورده کند و همین هنرها بود که در دوره ایی با آرای بسیار پایین از حریف خود شکست خورد.

در حال حاضر با توجه به نزدیکی و حساسیت انتخابات کم کم حضور برخی در مراسم های فاتحه خوانی و جلسات رسمی !!! و میهمانی های شبانه چه در منازل و چه در مساجد!! پررنگ شده است اما جالب اینکه دید مسوولین نسبت به کاندیداهای احتمالی متفاوت است ، برخی در جلسات رسمی بدون داشتن مجوز و نداشتن سمت دولتی در منطقه براحتی و در کنار مسوولین بلند مرتبه شهر حضور دارند و عکسهای تبلیغاتی بسیار نیز گرفته می شود و هیچ تذکر و انتقادی نیز بر آنان وارد نمی شود!! ولی یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی باید پاسخگوی میهمانی خود باشد!!!

با توجه به این موارد و دید ها و نظرها شائبه بوجود آمده در شهر چنین است که قطب سوم بزرگ مدیریت شهری انتصابی است نه انتخابی!! و شاید هم برنامه ونظر بر مدیریت کلان شهری از یک منطقه است !!!!!!!!!!

نظرات 4 + ارسال نظر
بلوچ جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:14 ب.ظ

جناب خسرو ملازهی مدیر مخترم وبلاگ مردمی پهره با سلام خسته نباشید سئوالی داشتم ایا قسمت نهم مقاله بلوچستان در عهد پهلوی که یکم اگست به ادرس پهره ایمیل نمودم از اینکه تاکنون منتشر نگردیده نگرانم شاید اشتباهی در فرستادن ادرس از طرف من رخ داده ویا خدای نکرده از طرف من رنجشی پیدا شده که از این پس مقالات من در وبلاگ مورد علاقه واخترامم منتشر نشوند انشالله که چنین نباشد. بهر جهت مرا مطلع سازید متشکرم - ارادتمند بلوچ

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچس جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:57 ب.ظ

دوست نازنین مقاله شما به دست ما نرسیده.ولی باید عرض کنم مقالاتی که اول در سایت حزب مردم بلوچستان چاپ شود ,ما از نشر آن در وبلاگ پهره خوداری خواهبم کرد. چون سایت حزب تنها سایت سیاسی میباشد که انگ جاسوسی به ما زده.شما بعنوان یک تاریخ نویس در مورد اتهامات این حزب به وبلاگ پهره سکوت کردی.

با احترام

بلوچ جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 ب.ظ

مدیر مخترم وبلاگ پهره من پیر مرد را یک جوان کم تجربه واتش بیار معرکه بخساب نیاورید من از انتقادات واتهامات بی مورد ونا بجای شدیدا نگران بودم وبنظرم در قسمت نظرات خواسته قلبی خود را بیان داشته ام بنده تاکنون بروال گذشته همزمان مقاله خود را به سه وبلاگ ایمیل نموده ام اول وبلاگ پهره دوم جبهه متحد وسوم خزب مردم عزیزجان من بیسواد نمیتوانم در یک دلخوری بوجود امده که رفع خواهد شد دخالت بکنم چون وظیفه من رفع کدورتها است ولی در خود توان چنین میانجیگری را هم نمی بینم امید وارم مرا بعنوان فردی بی طرف بشناسید. اینرا هم باور بکنید اگر مقاله من در وبلاگ پهره منتشر هم نشود ولی من خود را مدیون محبتهای شما میدانم . مثلی بلوچی میگویند- اگه یک تاسی اپت وارت صد سال وفا بکن . ولی افسوس که از بلوچ فقط نامی باقی مانده بس. موفق باشید

ورنا ف دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:29 ق.ظ http://fanoj.blogfa.com

به یقین در این انتخابات ه اصلح رای می دهیم .نه به اصل و نصب ونه به سفارش شده هیچ محفلی و فقط به اشخاصی که توانایی دفاع از حق این مردم در مجلس را داشته باشند ونه کسانی که به پول عده دیگه ای به مجلس می رسند.افراد دانشگاهی و با تجربه اجتماعی و سیاسی و مدیریتی و به اشخاصی که فکر نو وایده نو دارند و نه فقط شعار مثلا محرومیت زدائی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد