پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

زاهدان بالاترین آمار مراجعه به پزشکان فوق تخصص در کشور را دارد

 

 

زاهدان بالاترین آمار مراجعه به پزشکان فوق تخصص در کشور را دارد                      

زاهدان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زاهدان گفت: براساس آمار سازمان نظام پزشکی، زاهدان بالاترین آمار مراجعه کنندگان به پزشک فوق تخصص و متخصص را در کشور دارد به گونه ای که همواره مطب ها پر از بیمارانی است که درمانشان نیاز به تخصص عالی ندارد.

دکتر 'مصطفی دهمرده ای' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر مردم زاهدان با روبرو شدن با اندک مشکلی در بدن خود به پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه می کنند و حجم بالای مراجعه کنندگان در مطب باعث شده است که کمبود پزشک متخصص را بشدت احساس کنند.
وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان کمبود پزشک متخصص با توجه به محرومیت منطقه وجود دارد اما در مرحله بحرانی نیست و هر 12 بیمارستان مرکز و جنوب استان که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است، پنج تخصص اصلی را دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پنج تخصص لازم در هر بیمارستان را متخصص زنان و زایمان، داخلی، اطفال، جراحی و بیهوشی ذکر کرد و گفت: شمار پزشکان متخصص مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان 221 نفر است.
دهمرده ای گفت: هر یک از پزشکان متخصص مذکور می توانند براساس نوع تخصص خود کار برخی از پزشکان متخصص دیگر را انجام دهند مانند متخصص داخلی که می تواند مسوولیت متخصص مغز و اعصاب را برعهده گیرد.
وی اظهار داشت: از آنجا که سیستان و بلوچستان جزو مناطق محروم کشور به شمار می رود، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در استان، اقدام به اختصاص fixstatement یا 'اضافه بر حقوق ثابت' به پزشکان کرده است.
او افزود: از آنجا که پزشکان متخصص براساس امتیازی که بدست می آورند، اقدام به انتخاب شهر محل خدمت خود می کنند، باید برای ایجاد انگیزه در راستای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در استان همه نهادها بویژه استانداری این دانشگاه را یاری دهند.
وی بیان کرد: باید یک سری تسهیلات بویژه اعتبارات خارج از ضوابط از سوی استانداری به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص یابد تا این دانشگاه قادر باشد امکانات رفاهی بیشتری برای این پزشکان در استان فراهم کند. ک/3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد