پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

ایجاد کنسرسیوم سبب توسعه صادرات خرما از سیستان وبلوچستان می شود

 

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زاهدان:                      

ایجاد کنسرسیوم سبب توسعه صادرات خرما از سیستان وبلوچستان می شود
زاهدان- رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زاهدان گفت: ایجاد کنسرسیوم صادراتی با هدف بازاریابی و رقابت سبب ‌توسعه صادرات خرما از این استان می شود.

به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، 'عبدالحکیم ریگی میرجاوه' در جمع فعالان صادرات خرمای استان افزود: خرما به عنوان یک ماده غذایی پرانر‍ژی در دنیا بسیار حایز اهمیت است و باید با توجه به بازارهای مصرف به صادرات آن نیز توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی زاهدان نایب رییس انجمن خرمای ایران است، گفت: هنوز در بحث بازاریابی و بسته بندی خرمای تولیدی استان مشکل وجود دارد و ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی با هدف بازاریابی و رقابت می تواند توسعه صادرات خرما از سیستان و بلوچستان را به سایر استانها و خارج از کشور درپی داشته باشد.
او اظهار داشت: اکنون در فصل برداشت خرما قرار داریم و ضروری است بانکها با پرداخت تسهیلات ویژه مشکل خرید توافقی خرما را برطرف کنند تا بتوانیم بازاریابی این محصول را در بازارهای مصرف انجام دهیم.
ریگی با اشاره به مصوبه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در زابل و میرجاوه گفت: دولت بودجه و تسهیلات لازم برای این موضوع در اختیار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زاهدان قرار داده تا زیرساختهای لازم را در این زمینه ایجاد کند. ک/1
                 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد