پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

306 بیمارتالاسمی چابهار نیازمند دریافت خون فوری هستند

 

306 بیمارتالاسمی چابهار نیازمند دریافت خون فوری هستند                      

چابهار- مسوول پایگاه انتقال خون چابهار با بیان اینکه شمار اهداکنندگان خون درماه مبارک رمضان کاهش یافته است، گفت: 306 بیمار تالاسمی این شهر بندری به دریافت خون فوری نیاز دارند.

دکتر سید 'لیث حشمتی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که تعداد اهداکنندگان خون در دو پایگاه انتقال خون چابهار تاقبل از ماه مبارک رمضان روزانه به 30 تا 40 نفر می رسید، اما در این ماه تعداد آنان به کمتر از 10 نفر در روز کاهش یافته است.
وی افزود: هر بیمار تالاسمی باید هر 20 روز یک بار یک واحد خون دریافت کند، در غیر این صورت دچار درد اعضای بدن، خستگی، بی حوصلگی، ضعف، تهوع، استفراغ و غش می شود.
وی از شهروندان چابهاری درخواست کرد: نسبت به اهدای همه گروههای خونی هر چه سریعتر اقدام کنند تا بیماران تالاسمی بتوانند در ادامه ماه مبارک رمضان باخاطری آسوده، از خونهای اهدایی بهره مند شوند.
به گفته او، روزه دارانی که سحری خورده باشند ، مشکلی در اهدای خون ندارند و می توانند بیماران تالاسمی را با اهدای خون خود یاری کنند.
حشمتی، علت شیوع بیماری تالاسمی در شهر بندری چابهار را عدم انجام آزمایش قبل از ازدواج و رواج ازدواجهای فامیلی عنوان کرد. ک/3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد