پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

10 میلیون متر مکعب آب به ذخایر سد پیشین شهرستان سرباز افزوده شد

 

فرماندار:                      

10 میلیون متر مکعب آب به ذخایر سد پیشین شهرستان سرباز افزوده شد
سرباز- فرماندار شهرستان سرباز گفت: در پی بارندگی های چند روز گذشته در مناطق مختلف این شهرستان و طغیان رودخانه های فصلی حدود 10 میلیون متر مکعب آب به ظرفیت قبلی مخزن سد پیشین اضافه و به 112 میلیون متر مکعب رسیده است.

'محمد میهنی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارندگی ها که در ارتفاعات بالا دست روخانه سرباز به وقوع پیوست و سبب جاری شدن سیل شد افزون بر شادی و خرسندی مردم و کشاورزان خساراتی را نیز به مزارع برنج و باغات و قنوات وارد کرد.
وی گفت: بارندگی های اخیر که با وزش شدید باد توام بود همچنین باعث وارد آمدن خسارت به محصول خرما و ریزش خرمای نخلیلات شهرستان شد.
فرماندار شهرستان سرباز خاطر نشان کرد: در طول روزهای گذشته رودخانه سرباز سه بار طغیان کرده که خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشته است.
میهنی گفت: با فروکش کردن آب رودخانه سرباز و بازگشایی مسیرها و بازگشت اکیپهای برآورد خسارت میزان قطعی خسارت وارده به بخش کشاورزی 51 میلیارد و 966 میلیون ریال و به بخش راههای اصلی و روستایی 45 میلیارد ریال برآورد شد.
شهرستان سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل نزدیکی با خط استوا و دریای عمان در فصل تابستان تحت تاثیر باد های باران آور موسمی اقیانوس هند قرار دارد و بارندگی ها در آن اکثرا بصورت رعد و برق و رگبار شدید و توام با وزش باد است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد