پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

افزودن 100 هکتار به وسعت جنگل‌های حرا در کنارک

در سال‌جاری انجام می‌شود؛
افزودن 100 هکتار به وسعت جنگل‌های حرا در کنارک

خبرگزاری فارس: مدیر منابع طبیعی کنارک گفت: امسال با توجه به اعتبارات اختصاص داده شده، وسعت جنگل‌‌های حرا در کنارک، 100 هکتار افزایش می‌یابد.

عبدالمجید پرورش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی شده است در برنامه پنجم توسعه، وسعت جنگل‌های حرا، 100 هکتار افزایش یابد.
وی افزود: از نظر طبیعی منطقه زرآباد ساحل بکری داشته و ماسه‌های منحصر به فرد، گل‌فشان، جنگل‌های مانگرو حرا نیز زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.

مدیر منابع طبیعی کناک با اشاره به رویشگاه این جنگل‌ها بیان داشت: جنگل‌های حرا در جاهایی که مدخل ورودی رودخانه به دریا باشد و بافت آن رسی همراه با گل و لای باشد، می‌روید.
پرورش گفت: سیستان و بلوچستان بعد از بندرعباس، بیشترین وسعت جنگل‌های حرا را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به مزایای جنگل‌های حرا ادامه داد: این گونه گیاهی برای تثبیت ماسه‌های ساحلی مؤثر بوده و برگ‌های آن تغذیه خوبی برای میگو و دام‌ها به ویژه شتر است.
مدیر منابع طبیعی کنارک با اشاره به اینکه چوب این درختان برای تهیه هیزم بسیار خوب است، افزود: جنگل‌های حرا زیستگاه بسیاری از پرندگان است که خود زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشد.
پرورش تصریح کرد: با توجه به تمام ظرفیت‌های منحصر به فرد این گونه و جذابیتی که از نظر توریستی دارد، اگر اعتبارات خاص این گونه گیاهی افزایش یابد و به موقع اختصاص داده شود، وسعت این جنگل‌ها به ویژه در کنارک افزایش می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد