پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

برداشت 4 هزار تن انار از باغات خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش خبر داد:
برداشت 4 هزار تن انار از باغات خاش

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح باغات انار شهرستان خاش، بیش از 4 هزار تن انار برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

امان‌الله طوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برداشت انار از سطح باغات خاش از نیمه دوم شهریورماه امسال آغاز می‌شود.
وی افزود: در کل شهرستان خاش، 500 هکتار باغات انار وجود دارد که هسته‌دار و بدون هسته هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: برداشت انار سنگان که از نیمه دوم شهریورماه امسال آغاز می‌شود تا آبان ماه سال‌جاری ادامه دارد.
طوقی خاطرنشان کرد: سال گذشته، 450 هکتار از باغات انار در سطح استان وجود داشت که از این میزان 50 هکتار امسال به آنها افزوده شده است.
وی اضافه کرد: امسال 50 هزار قلمه انار ریشه‌دار شده را به صورت یارانه‌ای بین کشاورزان و باغداران منطقه توزیع کردیم که نتیجه آن در سال‌جاری، افزایش بسیار چشمگیر سطح زیر کشت باغات انار خاش است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: بازار هدف انار سنگان خاش، تمام استان سیستان و بلوچستان است البته سال گذشته از طریق جاده میرجاوه ـ سنگان، چند کامیون به تهران ارسال شد.
طوقی تصریح کرد: امسال نیز با توجه به اینکه جاده میرجاوه ـ سنگان آسفالت شده، امیدواریم بتوانیم با بازاریابی خوبی که در زمینه انار سنگان صورت پذیرفته، ارسال آن را به تهران شاهد باشیم.
وی افزود: برای مبارزه با کرم گلوگاه که آفت اصلی باغات انار منطقه است، زنبور تریکوگراما که یک شکارچی است را در آزمایشگاه پرورش داده و در سطح باغات رهاسازی کرده‌ایم.
مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: این زنبور محصول را در مقابل آفات، ارگانیک می‌کند.
طوقی افزود: بیش از این کرم گلوگاه حدود 30 تا 40 درصد به محصولات باغات انار خسارت وارد می‌کرد.
انتهای پیام/م30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد