پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

احتمال کناره گیری مولوی عبدالله وحیدیفر از امام جمعه شهرستان نیک

احتمال کناره گیری مولوی عبدالله وحیدیفر از امام جمعه شهرستان نیکشهر بعد از گذشت 40 سال

حسد و کینه شتری عده از مردم نیکشهری دامن قرآن- مسجد و حوزه علمیه را هم گرفته است؟؟؟

حرفهای پایانی مولوی عبدالله وحیدیفر در خطبه های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان اشک همگان را درآورد

امام جمعه اهل سنت نیکشهر خطاب به مردم شهرستان نیکشهر گفت اگر خسته شده اید حاضرم در آخرین عید بعد از رمضان از شما خداحافظی کنم و به روستای اجدادی ام توکل واقع در بخش قصرقند برگردم و باقی عمرم را در آنجا سپری کنم بعد از گفتن این سخنان صدای هق هق گریه و درآمدن اشک تعدادی از مردم طرفدار دین و قرآن و حق و واقعیت درآمد و عده ای هم این لحظه را وقت شادی و خوشحالی خود دانستند و احساس خشنودی کردند. متن کامل در ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی نیکشهر: مولوی عبدالله وحیدیفر امام جمعه اهل سنت شهرستان نیکشهر طی سخنانی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در 14 مرداد ماه سال جاری در ابتدا به با استفاده از آیات و روایات فضیلت ماه مبارک رمضان و ارزش این ماه و عبادت در این ماه پربرکت و چند برابری سخن گفت و افزود تمامی نمازها به جای فرض در نزد خداوند حساب می شوند و هر بجا آوردن هر فرض ثواب 70 فرض می رسد.

مولوی وحیدیفر در سخنان پایانی خطبه های نماز گفت در طول 40 بعنوان امام جمعه حق کسی را ضایع نکرده ام و بیشتر عمر و وقتم را در حوزه های عملیه فاروقیه براداران و حضرت عایشه (س) خواهران به تلاوت و تدریس کتاب قرآن و بخاری شریف پرداخته ام و در طول 40 سال کار و فعالیتم این بوده است و اگر کسی شک دارد که پولهای حوزه و مسجد را برداشته ام و کوچکترین حقی را ضایع کرده ام و در انجام کارهای دینی سستی کرده ام پاسخگو هستم و قرآنی را که در جلویش گذاشته بود برداشت و خطاب به مردم گفت جایی دیگر نروید و به همین قرآن من را قسم دهید تا معلوم شود چه کسی راست میگوید.

وی گفت متاسفانه عده ای از مردم در پشت سر بنده دروغهای نابجایی تحویل مردم می دهند و سبب آزرده خاطری مردم و از همه بیشتر خودم شده است.

مولوی وحیدیفر تصریح کرد در این شهر استادان حوزه علمیه فقط 80 تا 120 هزار تومان حقوق می گیرند و خواستار مشارکت مردم در بحث کارهای دینی شد.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر خطاب به مردم شهرستان نیکشهر گفت اگر خسته شده اید حاضرم در آخرین عید بعد از رمضان از شما خداحافظی کنم و به روستای اجدادی ام توکل واقع در بخش قصرقند برگردم و باقی عمرم را در آنجا سپری کنم بعد از گفتن این سخنان صدای هق هق گریه و درآمدن اشک تعدادی از مردم طرفدار دین و قرآن و حق و واقعیت درآمد و عده ای هم این لحظه را وقت شادی و خوشحالی خود دانستند و احساس خشنودی کردند.

مولوی عبدالله وحیدیفر در عمر پربرکت خویش در طول حدود 40 سال در شهرستان نیکشهر باعث رشد و ترقی زیادی در انجام کارهای دینی شده است که از جمله آنها احداث حوزه عملیه فاروقیه در سه طبقه در خیابان وحدت و با کمک گرفتن از مردم شهرستان نیکشهر که تاکنون مخالفان و موافقان ایشان بهت و حیرت اتمام کار این حوزه بسر می برند تا جایی همه خبر دارند و مولوی بارها در نمازهای جمعه و عید اذعان داشته ساخت حوزه علمیه سه طبقه فقط و فقط با کمک همه اقشار مردم شهرستان نیکشهر ساخته شده است و از هیچ جایی حتی از شهرهای همجوار کمک نگرفته شده است.

گرفتن چندین هکتار زمین برای عیدگاه اهل سنت در ابتدای ورودی شهر از طرف قصرقند یکی دیگر از خدمات بیشمار ایشان است که علیرغم کارشکنی و مخالفتهای عده ای از حسودان نیکشهری چند سال است که نماز عید در آنجا برگزار می شود.

ساخت حوزه عملیه خواهران با نام مبارک حضرت عایشه (س) در خیابان قلنبر که زمینش توسط حاج علی نوایی اهدا شده است که اکنون بنای جدید آن در چند طبقه در حال ساخت است.

از همه مهمتر احداث مسجد جامع جدید در خیابان قلنبر در وسط شهر که یکی از بزرگترین مساجد جامع در استان محسوب می شود که بزودی قرار است نماز جمعه در آنجا برگزار شود.(برای ساخت این مسجد و نقشه آن در طول چند سال مخالفتهای زیادی شده است و حتی مولوی وحیدیفر را متهم به بالا کشیدن پول مسجد کرده اند.

و دهها خدمت دینی دیگر که به بزودی با عکس و توضیحات منتشر می شود.

واقعا جای بسی تاسف است که بغض و حسد و کینه شتری عده ای از مردم منافع طلب دامن دین و قرآن و مساجد را هم گرفته و کارشکنی هایی در این رابطه هم می شود که نیکشهریها منتظر تاوان آن باشند چون خداوند از آنان نخواهد گذشت گرچه خیلی خود را برنده می دانند و در میتینگ های شبانه بحث بر سر برکناری مولوی عبدالله وحیدیفر از چندین سال پیش را مطرح کرده اند و حتی در مواقعی خبر از جانشینی ایشان را داده اند. (نمونه آن برگزاری نماز جمعه در مسجد بازار بدون اطلاع و مخفیانه که با هوشیاری مولوی وحیدیفر در چند سال پیش و بوجود آوردن اختلافات زیاد و احتمال بروز کشت و کشتار که با دخالت حضرت مولانا عبدالرحمن سربازی ختم به خیر شد) در طول چند سال اخیر همیشه عده ای مخالفت علنی خویش را اعلام داشته اند و هیچ دلایلی بر مخالفتهای خویش نداشته اند و فقط انتقاد کرده اند و هیچ وقت راه چاره را نشان نداده اند. اما صبر و بردباری مولوی وحیدیفر همیشه مثال زدنی بوده و همه موارد مطرح شده آنان را به خدا و قرآن واگذار کرده است و بارها از تریبون نماز جمعه و عیدین از تهمت ها و موارد و مسائل مطرح شده درباره وی را پاسخ داده و بارها به ذات خداوند قسم یاد کرده که هیچ خیانتی در حق مردم و انجام کارهای دینی نداده است و گفته اگر کوچکترین کوتاهی کرده ام در میدان محشر خداوند حساب و کتاب می کند و می دانم که به کسی و کارهای حوزه و مسجد و عیدگاه کم کاری نکرده ام و ریالی از پول از مسجد و حوزه و عیدگاه برای استفاده شخصی برنداشته ام و این را خود خداوند هم می داند و در مقابل خدا و ورسول او پاسخگو هستم..

بار دیگر جای تاسف است و باید گفت چه کسی برای این شهرستان نیکشهر و خصوصا شهر نیکشهر باید خدمت کند و چه کسی بیاید تا از آن خرده نگیرند اینجا همه متهم هستند و کسی از تیغ انتقادات عده ای مردم تفرقه انداز خارج نیست خداوند مردم این شهر را هدایت کند تا در بین آنها وحدت بیشتری باشد و مثل مردم شهرهای دیگر با اخوت در کنار همدیگر زندگی کنند و یار و غمخوار یکدیگر باشند..؟ به امید آن روز....؟؟؟؟!!!!

اختلافات - تفرقه اندازی و دامن زدن مردم در خیلی از جاها کارساز نیست و نباید این اختلافات را تا خط قرمز هم عبور داد آیا انتقاد از امام جمعه شهر و متهم کردن آن به کارهایی که روحش هم خبر ندارد و نمامی توان و زحمات شبانه روزی را برای این شهر به خرج داده است منتقی به نظر می رسد کینه شتری و حسادت و بغض - قوم گرایی و منفعت طلبی بعضی از افراد در این شهر 72 ملت حتی به دین و قرآن و مسجد حوزه هم رحم نمی کند و دامن آنها را هم گرفته است تا هیچی از حسادت آنها رد نشود. آیا این است زندگی در کنار همدیگر شهری که 17 هزار نفر جمعیت بیشتر ندارد همه دشمن یگدیگر باشند و کسی چشم دیدن کسی را نداشته باشد.

در هر جایی اگر مقابله می کنید ولی با مولوی وحیدیفر که تمام کارهای او تدریس بخاری شریف و قرآن و حدیث است نباید رودرو شد و با قرآن و حوزه علمیه و مسجد مقابله کرد. مگر مولوی وحیدیفر در این شهر چه کاری به غیر از اینها انجام داده که عده ای دشمن خونی ایشان هستند و در طول چندین سال اخیر موجب آزار و اذیت وی می شوند شماها چرا از آزرده خاطری امام جمعه شهر خوشحال و شادمان هستید و انگار روز شادمانی و عید و خوشی شما است. اگر امام جمعه شهر از قوم و طائفه شما بود آیا حاضر می شدید با تهمت های ناروا و حرفهای زشت و رکیک در جلو و پشت سر وی بزنید.

قوم گرایی- منفعت طلبی- تفرقه اندازی و... تا کجا تا کجا و به چه قیمتی..؟؟؟

نظرات 1 + ارسال نظر
ج الف یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 ب.ظ

در دوران خدمتم در دبیرستان نیکشهر همکار بودیم با مولوی با اینکه دیدگاهای مخالف هم داشتیم ولی هیج وقت بر علیه کسی نمی زد. یاد می آید وقتی در بنت بودم و قرار بود باسدارها به خانه ام حمله کنند و مرا دستگیر بکنند ایشان یک موتر سوار برایم بیغام فرستادند که امسب به منزل شما حمله می شود. در آن مدت یادم هست یکی از معتمدان نیکشهر بیشم آمد گفت بیائید برای مولوی مدرک درست و جاب کنیم که ایشان ساواکی هستند ولی با قانع کردن طرف که این کار درستی نیست مسئله خاتمه بیدا کرد -در آن مدت جوانان بر شور انقلابی نیکشهر بر علیه او شعار می دادند ولی همیشه با درایت و منطقی به مسائل بر خورد می کردند در کل این را می خواستم بگویم که با مقایسه با بقیه مولوی ها آدم بدی نیست.
یک بار یکی از برادران بلوچ به خاطر خلع سلاح شهید شده بود و باسدار دوازده امامی اعلام و دستور داده بود ایشان را نماز جنازه ندهید -مولوی عبدااله ایشان را نماز جنازه دادند و اعلام کردند ایشان شهید هم هست در آن زمان جرعت می خواست هر چند در بعضی موارد با سباه بر علیه نیروهای چب همکاری می کرد ولی این ما بودیم که نمی دانستیم شیوه مبارزه امان درست نیست.و نباید به آب و آتش بزنیم و به مقدسات مردم علنا توهین بکنیم -
با اینکه همیشه با من در جدل و مخالف همدیگر بودیم ولی آدم با احترامی بود - امیدوارم با خدماتی که به نیکشهر و مردم نیکشهر کرده است عاقبت به خیر شود..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد