پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

به بهانه تولد

 

به بهانه تولد "پهره 2011"

سالها بود که در پهن دشت "پهره" میگشتم و از سرسبزی و شادابی آن لذت می بردم. بی شک در این گشت صدها چون من بودند که با سرزدن در این بوستان به گوش دادن به ناله بلبلان آزاداه آن که نغمه های گوناگون سر میدادند مست و مسرور میشدند و گاه در کنج تنهایی و خلوت دل با آنان همنوایی میکردند. با زحمات شبانه روزی خسرو، این دشت چنان وسیع و گسترده شد که شهره عالم مجازی گشت. در این باغ برای هر گروه و طایفه و دسته ای بدور از هرگونه تبعیض و تحقیر گشوده بود و هر کس از آن ثمره ای می برد.

براستی خسرو با تمام صداقت ، پاکی، اخلاص و بردباری نشان داد که همه میتوانند با رعایت حقوق انسانی و  رعایت اصول حق بیان آزاد در کنار هم با همدیگر ارتباط و دیالوگ سالمی برقرار کنند. اما مرتجعین مذهبی و فرصت طلبان که مخالف آگاهی توده و طرفدار خشونت و ترور هستند سعی میکنند که با استفاده از بی عدالتیهای آخوندهای مستبد و تحریک احساسات مذهبی و قومی مانع تنویر افکار جامعه بلوچستان شوند. با ضدیت دشمنان آزادی با "پهره" من بیشتر به اهمیت و نقش آن در بالا بردن سطح آگاهی ، اطلاع رسانی و فرهنگ مردم بلوچ پی بردم. من شخصا" خودم را وام دار آن میدانم . در طی این چندین سال من از آن بسیار آموخته ام ، جامعه خود را بهتر شناخته ام و حتی با نوشتن مقالات کوتاه در آن، تمرین نویسندگی هم کرده ام.
پهره از نادر وبلاگ های فارسی و بلوچی است که علیرغم خواسته های دشمنان آزادی و دموکراسی وارد هیچگونه جدالهای ماجراجویانه نگشته و مثل یک آیینه تنها منعکس کننده افکار ،عقاید و آرای متضاد هموطنان و نویسندگان بوده است و قضاوت حقیقی را به خود خوانندگان سپرده است که در دوران ما و در غربت کاری بس دشوار و طاقت فرسا است.
به جرات میتوان گفت که "پهره" یک وبلاگ بی نظیر در جامعه ماست. شایسته است که قدر آن را بدانیم و از زحمات گرداننده آن  که با صرف انرژی و وقت گرانبهای  خود، چنین اثر ارزنده ای را به ما عرضه میکند سپاسگزار باشیم. پایداری و انتشار مرتب آنرا صمیمانه خواستار باشیم. یقینا" آنهایی که در طی این چند سال با "پهره" همراه و همسفر بوده اند خوب میدانند که به چه میزان برکوله بارشان  افزوده شده است.
خسرو گرامی، من تولد دوباره "پهره2011" را به شما و خوانندگان فرهیخته آن تبریک میگویم. شما با انتشار "پهره" اصل آزاد اندیشی را در جامعه مدنی و دموکراسی ، که هدف و سرلوحه آن است به مردم یاد میدهید. این شما بودید که برای اولین بار با نشر افکار صریح و روشن خود بدون هیچ تزلزلی خشونت و تروریسم مذهبی را در بلوچستان از جانب حکومت و سازمانهای محلی محکوم کردید. امروز برای شما افتخار بزرگی است که می بینید جامعه بلوچستان چقدر از تروریستها فاصله میگیرند. برای من جای کمال خوشوقتی است که شما میدان را خالی نکردید و بیش از این اجازه ندادید که جشن و سرور دشمنان آزادی و دموکراسی طولانی تر باشد.

با تقدیم احترام و تجدید ارادت
لشکر میربلوچ 16 دیماه 89

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد