پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

سرحد رنگ

سرحد رنگ / جمءُ جاڑ: عزیز یادینی

شپ که چار پاس اِنت بانگ دنت ملا
من نزانت که چون کنت اَلله
پاس چهارم است و اذان ملا

من ندانستم            که      چه می کند خدا* * *سربازی پیچاں باز خطرناک اَنت

دُهترءِ موداں لیمبوئی تاک اَنتپیچ و تاب های جاده سرباز
                       بسیار خطرناکند
                 گیسوان دلبر
                            برگ لیمو

* * *
کاینءُ نندیں تئے گسءِ پشتءَ
بلکے تئے توار برسے به منی گوشءَ
می آیم و می نشینم
              کنار
خانه ات
شاید
به گوشم رسد                   صدای
تو

* * *
دل درا بوتیں من ترا نشان داتیں
تئے دوریءَ دوست من عذاب داتیں
طاقت دوریت را ندارم
کش
دلم را بیرون می کشیدمو   نشانت می
دادم

* * *

من ٹِکِت کرتیں په کوٹهءِ رپتن
منءَ نصیب نیست اِنت تئے گورءِ وپتن
پای در راه
          کویته
    نصیب من نشد

شبی در

کنارت به آرامم 

http://baluchestan.persianblog.ir/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد