پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

استخراج معادن کوه سفید اشتغال‌زایی را به دنبال دارد

فرماندار سراوان:
استخراج معادن کوه سفید اشتغال‌زایی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار سراوان گفت: با استخراج معادن کوه سفید زمینه اشتغالزایی بیش از 600 نفر فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمد اکپر چاکر زهی ظهر امروز در بازدید از معادن کوه سفید از توابع گشت شهرستان سراوان اظهار داشت: گرانیت کوه سفید یک توده نفوذی است و با دارا بودن وسعت 20 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در صورت اکتشاف و فعال شدن، اشتغال برای بیش از 600 نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

وی ضمن تاکید بر تسریع اجرای و بهره‌برداری این معدن افزود: در حال حاضر شش پروانه اکتشاف و دو پروانه بهره‌برداری از سوی سازمان صنایع و معادن صادر شده که در همین راستا 50 معدن را می‌توان در این نقطه فعال کرد.
فرماندار سراوان تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله راه مناسب برای دسترسی به معادن و فراهم کردن شرایط و امکانات حداقل یک واحد صنعتی فرآوری در شهرگشت را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعال شدن این معادن و راه‌اندازی واحد صنعتی فرآوری سنگ گرانیت، شاهد رشد سیرع منطقه از نظر اقتصادی و از بین رفتن چهره محرومیت در منطقه باشیم.
چاکرزهی اضافه کرد: سنگ گرانیت کوه سفید منحصر به فرد بوده و دارای مرغوبیت بسیار بالای جهانی است که از این نظر می‌توان در بحث صادرات سهم عمده‌ای از تولید این محصول را به خود اختصاص داد.
فرماندار سراوان در دیدار با عشایر تیغ آب، بندران و دشتو نیز ضمن تشکر از خدمات انجام گرفته از سوی مسئولان نظام برای برطرف کردن مشکلات عشایری، تلاش برای بالا بردن کیفیت خدمات از جمله آموزشی، بهداشتی و رفاهی را خواستار شد.
چاکرزهی از وجود چشمه سارها و استفاده بهینه در راستای تولید محصولات کشاورزی به ویژه ایجاد گلخانه تاکید کرد و از امور عشایری خواست موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد