پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

هزینه‌های استحصال آب در سیستان و بلوچستان بالاست

معاونت هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای:
هزینه‌های استحصال آب در سیستان و بلوچستان بالاست

خبرگزاری فارس: معاونت هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: در استان سیستان و بلوچستان به دلیل اقلیم گرم و خشک، هزینه‌های استحصال و بهره‌برداری آب نسبت به سایر مناطق کشور بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای سیستان و بلوچستان، مسعود خشایی در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با همکاری و تعامل شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در بحث اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، این قانون به خوبی اجرا شد و خوشبختانه اجرای این قانون در بخش آب و فاضلاب کشور با کمترین تنش و نارضایتی مردم همراه بوده است.


وی افزود: این موضوع نشان دهنده برنامه‌ریزی مناسب و اطلاع رسانی به موقع و اجرای دقیق و ضابطه‌مند قانون توسط شرکت‌های آب و فاضلاب است.
معاونت هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفا ادامه داد: هدف از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، صرفه‌جویی در منابع و هزینه‌هاست و در این راستا شرکت‌های آب و فاضلاب نیز باید همگام با مردم در کاهش هزینه‌ها به ویژه در بخش انرژی همراه باشند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله فنی و اجرایی و بخش‌های بهره‌برداری را داشته باشند.
خشایی همچنین بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط جغرافیایی گرم و خشک و همچنین تأمین آب از منابع دور دست، هزینه‌های استحصال و انتقال آب و بهره‌برداری از تأسیسات نسبت به سایر استان‌های کشور به مراتب بالاتر بوده و توجه به راهکارهای صرفه‌جویی در این استان نسبت به سایر نقاط کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی به لزوم اجرای اصل 44 قانون اساسی در واگذاری امور به بخش خصوصی اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای ترغیب بخش خصوصی برای احداث و بهره‌برداری از تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب در کشور شد.
معاونت هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفا ضمن اظهار رضایت از عملکرد مثبت شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در استان و توجه به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در اجرای پروژه‌ها و ارائه خدمات به شهروندان افزود: شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط کشوری بسیار بالاتر بوده که این موضوع نشان دهنده عزم و همت مدیریت و کارکنان این شرکت در دستیابی به اهداف تعریف شده صنعت است.
خشایی اظهار امیدواری کرد: با اجرای پروژه‌های مهمی که در شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در دست اقدام است، مشکل تأمین آب شهرهای استان به صورت اساسی برطرف شود و شاهد تداوم موفقیت‌های روزافزون این شرکت در سال‌های آتی باشیم.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش صورت‌های مالی سال 1389 به خط مشی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: اقتصادی کردن فعالیت‌های شرکت و توجه به کیفیت ارائه خدمات از مهم‌ترین اهداف تعریف شده در خط مشی این شرکت است.
محمدرضا کرمی‌نژاد افزود: تأمین آب شهرهای استان در قالب هشت طرح در حال پیگیری و اجراست که با اجرای این طرح‌ها مشکل تأمین آب شهرهای استان در میان مدت برطرف می‌شود و برای تأمین آب تمام شهرهای استان در دراز مدت طرح انتقال آب از دریای عمان در حال مطالعه و بررسی است.
وی تصریح کرد: در این طرح، شیرین سازی آب دریا با نصب آب شیرین کن‌های مورد نیاز صورت خواهد گرفت و با اجرای خطوط انتقال مورد نیاز با ظرفیت حدود 10 مترمکعب در ثانیه آب مورد نیاز تمام شهرها از جنوب تا شمال استان از دریا به عنوان یک منبع مطمئن تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان ادامه داد: تصفیه خانه آب شهر زاهدان به بهره‌برداری رسیده و تصفیه خانه‌های آب شهرهای زابل و چابهار نیز در حال اجراست.
کرمی‌نژاد خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب استان نیز اقدامات زیادی صورت گرفته که از آن جمله به اجرای خطوط انتقال و شبکه‌های اصلی فاضلاب در شهرهای زاهدان و زابل می‌توان اشاره کرد.
وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب زاهدان نیز به بهره‌برداری رسیده و همچنین در حال پیگیری‌های لازم برای احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای چابهار و کنارک و زهک هستیم.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان همچنین به کیفیت اجرای پروژه‌ها در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در اجرای پروژه‌ها و احداث تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده به گونه‌ای که تصفیه خانه فاضلاب زاهدان نخستین تصفیه خانه فاضلاب در کشور است که قابلیت حذف ازت و فسفر را از فاضلاب دارا بوده و علاوه بر این برای نخستین بار در کشور خط انتقال لجن در تصفیه خانه فاضلاب زاهدان اجرا شده است.
کرمی‌نژاد اضافه کرد: نصب توربین در ورودی تصفیه خانه آب زاهدان برای تولید برق مورد نیاز تصفیه خانه نیز برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.
وی همچنین به استفاده از سیستم‌های نوین در ارائه خدمات به مشترکین اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور امکان پرداخت قبوض از طریق تلفن 1818 در استان سیستان و بلوچستان فراهم شده و با فراهم کردن شرایط لازم برای پرداخت غیرحضوری قبوض آب در حال حاضر بیش از 75 درصد قبوض آب به صورت غیرحضوری توسط شهروندان پرداخت می‌شود.
کرمی‌نژاد کسب این موفقیت‌ها را نتیجه حمایت‌های همه جانبه وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و استاندار و مقامات اجرایی استان سیستان و بلوچستان و تلاش و جدیت کارکنان شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان عنوان و تأکید کرد: با ادامه این همکاری‌ها قطعاً در سال‌های آینده شاهد جهش بزرگی در صنعت آب و فاضلاب استان خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد