پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

اختلاف بین وزارت بهداشت و وارد کنندگان دارو وضعیت دارویی کشور را

 

 جمشیدزهی:               

اختلاف بین وزارت بهداشت و وارد کنندگان دارو وضعیت دارویی کشور را به هم ریخته است

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه به دلیل گرانی و تاثیر آن بر قیمت دارو نمی توان قانون مصوب مجلس در خصوص افرایش نیافتن قیمت دارو در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرایی کنیم گفت: درگیری بین وزارت بهداشت و وارد کنندگان دارو وضعیت دارویی کشور را به هم ریخته است.               

"عبدالعزیز جمشید زهی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir) در خصوص افزایش قیمت دارو گفت: قیمت دارو باید به تناسب افزایش قیمت سایر کالاها افزایش داشته باشد چرا که گرانی همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده مردم سروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با وجود اینکه در قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب شد که قیمت دارو‌هایی که مشمول یارانه می شوند تغییر نکند اما متاسفانه این قانون را نمی توان اجرا کرد.

برای اجرای عدالت در سلامت و اجرای قانون کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت باید وزارت بهداشت و درمان و وزرات اقتصاد و دارایی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس وضعیت بیمه ها را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه دارو یا وارداتی است یا تولید داخل گفت:اما برای همین تولید داخل نیز مواد اولیه آن را باید از خارج وارد کرد همه اینها بر قیمت دارو تاثیر می گذارد، تغییرات اقتصادی درکشورهایی که ایران ازآنها دارو ومواد اولیه تولید دارو وارد می کند بر قیمت دارو در ایران تاثیر گذار خواهد بود.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داست: اینکه می گوییم بر اجرای صحیح قانون هدفمند کردن یارانه ها نظارت داشته ایم درست نیست این مثل ادعای وزیر کشور است که اعلام کرد قاچاق مواد سوختی به صفر رسیده در حالی که درسیستان و بلوچستان روزی بیش از ۴۰۰هزار ماشین هر کدام ۳۰ گالن سوخت را به بیرون مرز می برند.

جمشیدزهی با بیان اینکه بسیاری از اظهارات مسئولان خلاف واقعیت است و موجب می شود از اهداف اصلی خود باز بمانیم گفت: درگیری‌هایی بین وزارت بهداشت و برخی از وارد کنندگان دارو به وجود آمده است که وضعیت دارویی کشور را به هم ریخته است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت دارو به صورت رسمی اعلام نمی شود چون جنبه روانی دارد و موجب نگرانی مردم می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد