پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

گلچین اخبار بلوچستان . آخرین خبرها و مقالات

شبکه اینترنتی کتاب خوانان حرفه‌ ای راه اندازی شد

در سیستان و بلوچستان/

شبکه اینترنتی کتاب خوانان حرفه‌ ای راه اندازی شد

زاهدان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شبکه اینترنتی کتاب خوانان حرفه ‌ای با قابلیت های گوناگون در این استان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه سند نهضت مطالعه مفید که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: این شبکه در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، با قابلیت‌ های گوناگونی از جمله نقد و بررسی، مباحثه و گفتگو، چت همزمان و اجرای مسابقه در هر هفته یک بار در میان اعضای شبکه، در این استان راه اندازی شد.

وی گفت: انس با کتاب در تمام لحظات زندگی لازم و ضروری است و مدیران در همه سازمان‌ ها و دستگاه ‌ها باید با نهادینه کردن این فرهنگ آغازگر این امر مهم باشند.

وی افزود: جایگاه این استان در سرانه مطالعه بسیار ضعیف است.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای توسعه شاخص ‌های فرهنگ مطالعه و بهبود شرایط از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب باید مصوبات جلسات و خروجی آنها کاربردی شود.

وی گفت: با هم‌ اندیشی و مشارکت همگانی باید به سمت و سویی حرکت کنیم که به اهداف سند نهضت مطالعه مفید و بالطبع آن به اهداف سند چشم‌ انداز کشور برسیم.

وی افزود: با توجه به سابقه تمدن و فرهنگ معتبر این استان گام های مؤثر و مفیدی در سال گذشته در زمینه توسعه شاخص‌ های فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان برداشته شده ولی باید تلاش کنیم تا به اهداف کمی و کیفی مطلوب که در شان و جایگاه استان است برسیم.

عزیزی با اشاره به عدم رضایت مقام معظم رهبری از سرانه مطالعه در کشور و فرهنگ سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی بیان داشت: دو پروژه طرح پیک مهر و یار مهربان که 50 درصد اعتبارات آن استانی و 50 درصد نیز از محل اعتبارات فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین و در اختیار آموزش و پرورش قرار می ‌گیرد را در دست اجرا داریم.

وی گفت: طرح پیک مهر همزمان با بازگشایی مدارس، تجهیز کتابخانه ‌ها و اهدای کتاب رایگان به دانش‌ آموزان اجرایی می‌ شود و طرح یار مهربان مصوبه شورایعالی اجتماعی کشور، برای ارتقا سرانه مطالعه، باید در تمام اماکن عمومی، پایانه‌ ها، فرودگاه ‌ها، بیمارستان ‌ها، نمازجمعه، صف نانوایی ها، پارک‌ ها، فضای کتابخانه‌ های ثابت و سیار احداث و در معرض دید عموم قرار گیرد تا مردم فرصت مطالعه کتاب به طور رایگان را داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در هفته دولت 10 کتابخانه در استان تجهیز و افتتاح می شود و طرح پروژه کتابخانه بزرگ استاندارد در مرکز استان نیز در دستور کار قرار دارد که باید با شتاب بیشتری انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه راهکارهای فراوانی وجود دارد که باید عملیاتی شود.

محمد رضا زاهد شیخی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کتاب نوشیدنی روح است و باید متوجه باشیم این نوشیدنی با رنگ و لعاب مصنوعی و مسموم به دست مردم داده نشود.

وی اظهار داشت: ضروری است تا عقب ماندگی در فرهنگ مطالعه آسیب شناسی شود.

سایت www.booki.ir از امروز آماده ثبت‌ نام از علاقه‌ مندان در زمینه کتاب و کتابخوانی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد